Hovedbillede
Billede
Jazzaktion! banner1
Titel

Deltag i JAZZAKTION! og vind 30.000 kr. til dit projekt

Dato
Intro

Har du idéen til, hvordan jazzen kan bringes ud til befolkningen, og har du har du mod på at præsentere den for en benhård jury? Så indsend dit idéforslag til JAZZAKTION! og deltag i konkurrencen om at vinde 30.000 kr. til lige præcis dit projekt.

Waves
Indhold

Har du idéen til, hvordan jazzen kan bringes ud til befolkningen, og har du har du mod på at præsentere den for en benhård jury? Så indsend dit idéforslag til JAZZAKTION! og deltag i konkurrencen om at vinde 30.000 kr. til lige præcis dit projekt.

 

HVAD ER JAZZAKTION!?

JAZZAKTION! leder efter nye idéer til, hvordan jazzen kan bringes ud til folket, og giver løbende sparring og gode råd til de idéer, der går videre. JAZZAKTION! vurderer alle indsendte idéforslag og udvælger de 8 bedste, som går videre til en konkurrencedag i hhv. Aarhus d. 9. september og København d. 10 september. De 8 deltagere – fordelt på 4 til hver dag, vil arbejde med deres idéer en hel dag og til sidst vil de to bedste idéer blive udvalgt og tildelt en præmie på 30.000 kr. til realisering af projektet.

 

HVAD SKAL JEG LAVE SOM DELTAGER?

Hvis du synes, det lyder som en spændende og sjov udfordring, skal du sende dit idéforslag til JazzDanmark. Du skal vælge mellem to temaer og afhængig af hvilket du vælger, vil du være med i konkurrencen i enten Aarhus eller København. Til konkurrencedagen skal du arbejde med dit projekt, modtage feedback og præsentere dit endelige pitch over for en ekspertjury bestående af de skarpeste hjerner fra musiklivet, kulturlivet og erhvervslivet.

 

Konkurrencedag 1, Aarhus

Tema 1- Samarbejde mellem landets jazzklubber og spillesteder - til gavn for publikum.

Hvis du vælger tema 1, skal du arbejde med, hvordan samarbejdet mellem landets arrangører, bookere og frivillige ildsjæle kan gøres endnu bedre. Det kunne f.eks. være gennem booking-fællesskaber, billetsamarbejder eller noget helt tredje.

 

Konkurrencedag 2, København

Tema 2 - Nye digitale kanaler for jazzens publikum.

Hvis du vælger tema 2, skal du indsende en idé som udforsker tanken om, hvordan man møder jazzen i et mediebillede, der er domineret af kommercielle hits. Kan den smalle musik tilgodeses eller er der behov for at skabe nye kanaler og rekruttere nyt publikum 

 

HVORDAN TILMELDER JEG MIG?

Har du lyst til at deltage i JAZZAKTION!, skal du sende dit idéforslag og budget til info@jazzdanmark.dk senest d. 23. august kl. 12.00.

 

Idéforslaget må max. fylde én side og finansieringsbehovet fra JazzDanmarks side må max. være på 30.000 kr. Husk at skriv, hvilket af de to temaer du har valgt.

 

Den 25. august offentliggøres de 8 heldige finalister, som skal deltage til konkurrencedagen d. 9. eller 10. september. Konkurrencedagen vil finde sted i forlængelse af JazzDanmarks stormøde, hvor JazzDannarks øvrige projekter vil blive præsenteret og hvor der skal vælges nyt repræsentantskab (Opstilling sker på dagen og skal ikke meddeles på forhånd).

 

Det er gratis at deltage i konkurrencedagen, men af hensyn til planlægningen beder vi interesserede om at melde sig til hos info@jazzdanmark.dk 

Adresse for konkurrencedagene

Aarhus: Lørdag d. 9. september
Det Jyske Musikkonservatorium,
Skovgaardsgade 2C, 8000 Aarhus C.

København: Søndag d. 10. september
Forsamlingshuset på Onkel Dannys Plads, 
Onkel Dannys Plads 5, 1711 København V.

 


 

Program for begge konkurrencedage

 

11.00-12.00 Velkomst og 10 min. pitch af de 4 udvalgte idéer

 

12.00-13.00 Publikum deler sig op og hjælper til opkvalificering af idéer i grupper

 

13.00-14.30 Frokost og oplæg om JazzDanmarks muligheder for at hjælpe projekter på vej

 

14.30-15.00 Inspirationsoplæg v/ paneldeltager

 

15.00-16.00 10 min. re-pitch af idéer + 5 min. feedback fra juryen

 

16.00-16.30 Juryen voterer

 

16.30-17.00 De to vinderen kåres og modtager 30.000 kr.